Produkten har blivit tillagd i varukorgen
  •   08-410 250 55 / SMS: 0761- 44 44 49
  • Vardagar kl. 09.00 - 18.00
CartDin varukorg är tom!

Se senaste köpen | Insamlat bidrag: 24 997,11 kr
  •   Öppet köp till 31 januari!
  •   Snabb leverans läs mer 
  •   Fri frakt vid order över 599:-

Handla inredning med omtanke NorthmansHandla inredning med omtankeHandla inredning med omtanke Northmans
För varje köp du gör går 5% till välgörenhet

Ångerrätt & Retur

Vi erbjuder en ångerrätt och öppet köp till 31 januari 2018! Det betyder att du har tiden på dig från dagen du har fått varorna levererade att skicka tillbaka varorna till Northmans om du vill utnyttja ångerrätten.

Ångerrätten gäller endast privatpersoner, ej företag, och omfattas av lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59). Ångerrätten gäller ej för livsmedel eller varor som är specialtillverkade efter kunds anvisningar eller som har en tydlig personlig prägel.

Öppet köp gäller ej presentkort.

I leveransen av varan fick du med en returfraktsedel som ska användas vid returer. Varorna som skickas tillbaka ska vara oanvända, oskadda och i originalförpackning. Krävs det att förpackningen bryts för att kunna testa varan ska den brytas med minsta möjliga skada. Klicka här för Hur du gör en retur

Du står för fraktkostnaderna och transportrisken för returen till Northmans. Vi löser ej ut paket som skickas REK/postförskott. För att du ska kunna begära ersättning av fraktbolaget vid eventuell transportskada till Northmans rekommenderar vi att du emballerar varan väl och skickar paketet med returfraktsedeln så paketet blir spårbart.

Vi kan inte godkänna en vara som inte är komplett eller som har förstört emballage om det medför att varan inte kan säljas vidare. Vi förbehåller oss rätten att göra ett prisavdrag för varans värdeminskning om produkten har blivit skadad och dra bort summan från returbeloppet.

På Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se finns en ångerblankett (klicka här) som du kan använda om du vill (inte ett måste).

Reklamation

Du som kund ansvarar för att kontrollera varan när den mottagits. Har varan gått sönder under frakten kontaktar du genast Northmans på info@northmans.se enligt rutinen för Transportskador.

Har varan ett produktionsfel och är trasig får du skicka tillbaka den till oss så skickar vi en ny till dig. Se nedan för hur du gör en retur. Vid godkänd reklamation står Northmans för returkostnaden. Vi löser ej ut paket som skickas REK/postförskott.

Hur du gör en retur

1. Fyll i den medföljande returblanketten där du anger orsak till returen. OBS om produkten har levererats direkt från leverantören mailar vi retursedeln till dig.
2. Packa varan väl i originalförpackning och transportemballage och lägg med den ifyllda returblanketten.
3. Returnera paketet med hjälp av den returfraktsedel som du fick med i leveransen. 

Returer skickas till:
Northmans Design AB
C/O Transfargo AB
Fågelviksvägen 9I
145 53 Norsborg

Märk paketet med "Retur"

Återbetalning vid ångerrätt och reklamation

Om du utnyttjar ångerrätten betalar Northmans tillbaka alla betalningar vi har fått från dig, inklusive skatt, avgifter och leveranskostnader (gäller ej extra leveranskostnader till följd av annat val än den billigaste standardleveransen vi erbjuder till ombud.) Northmans har dock rätten att göra ett prisavdrag för värdeminskning om produkten har blivit skadad och dra bort summan från returbeloppet. Du står för fraktkostnaderna tillbaka till Northmans.

Northmans betalar tillbaka, via samma betalsätt som vid köpet, så snart som möjligt utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att vi mottagit varan eller fått bevis på att varan är skickad.

Om du har betalat med Klarna faktura måste vi få in returen innan fakturans förfallodatum. Vi krediterar varans värde när vi har mottagit och kontrollerat varan. Tänk på att det tar ett par dagar innan vi har hunnit kontrollera varan och kan skicka ett bekräftelsemail att vi mottagit returen och information om vad som gäller. Fraktkostnaden för att skicka tillbaka varan samt eventuella andra varor och kostnader som finns på din faktura via Klarna återstår dig att betala. Någon ny faktura skickas inte ut. För att undvika eventuella förseningsavgifter eller andra kostnader är det viktigt att du betalar in i tid till Klarna.

Även vid återbetalning för reklamerad vara (om ej ny vara skickats) gäller ovan betalhantering.

Se senaste köpen | Insamlat bidrag: 24 997,11 kr

Handla inredning med omtanke NorthmansHandla inredning med omtankeHandla inredning med omtanke Northmans
För varje köp du gör går 5% till välgörenhet