Produkten har blivit tillagd i varukorgen
CartDin varukorg är tom!

Se senaste köpen | Insamlat bidrag: 119 515,64 kr
  •   Öppet köp i 30 dagar
  •   Snabb leverans läs mer 
  •   Fri frakt över 499:- (ej möbler)

Handla inredning med omtanke NorthmansHandla inredning med omtankeHandla inredning med omtanke Northmans
Vi skänker 5% av varje köp till välgörenhet

Retur, byte & reklamation

Vi erbjuder alltid öppet köp på 30 dagar från dagen du har fått varorna levererade. Öppet köp gäller inte presentkort.

Vid byten och returer ska varorna som skickas tillbaka vara oanvända, oskadda och i originalförpackning för att ångerrätten ska gälla. Krävs det att förpackningen bryts för att kunna testa varan bryter du den med minsta möjliga skada.
 

Retur

1. Vill du skicka tillbaka en vara mailar du först till info@northmans.se
Ange vilket ordernummer det gäller och vilken eller vilka varor du vill byta. 

2. Vi mailar en retursedel för de varor du vill skicka tillbaka. För att returen ska godkännas måste du emballera varorna väl så att de är säljbara. Du kan använda samma kartong och emballage som fanns med i leveransen kartongen. 

3. När returen har kommit in till oss och blivit godkänd gör vi en återbetalning minus returfraktkostnaden på 99 kr (returfraktkostnad 499 kr för möbler och skrymmande varor, se nedan) senast 14 dagar efter att vi mottagit varan. Vi återbetalar via samma betalsätt som vid köpet och vi förbehåller oss rätten att göra ett prisavdrag och drar summan från returbeloppet om produkten har blivit skadad. Vi löser inte ut paket som skickas REK/postförskott. 
 

Retur av skrymmande gods

Vid retur av skrymmande gods, exempelvis möbler, krävs upphämtning. Fraktkostnaden är 499:- för upphämtning och hanteringskostnader. Även här måste du kontakta oss genom att maila till info@northmans.se.
 

Byte

1. Vill du byta en vara mailar du först till info@northmans.se
Ange vilket ordernummer det gäller och vilken eller vilka varor du vill byta. 

2. Vi mailar en retursedel för de varor du vill skicka tillbaka.

3. Du lägger en ny beställning i webshopen på de varor du vill byta till. Vid byten tar vi inte ut en ny fraktkostnad för den nya ordern. Om du inte når fri fraktgräns i kassan använder du den kod du får i mailet med retursedeln.

4. När returen har kommit in till oss och blivit godkänd gör vi en återbetalning minus returfraktkostnaden på 99 kr (returfraktkostnad 499 kr för möbler och skrymmande varor, se nedan) senast 14 dagar efter att vi mottagit varan. Vi återbetalar via samma betalsätt som vid köpet och vi förbehåller oss rätten att göra ett prisavdrag och drar summan från returbeloppet om produkten har blivit skadad. Vi löser inte ut paket som skickas REK/postförskott. 
 

Ångerrätten gäller endast privatpersoner och omfattas av lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59).

På Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se finns en ångerblankett (klicka här) som du kan använda om du vill (inte ett måste).
 

Reklamation

Kontrollera alltid varan när du har fått den och kontakta oss så fort som möjligt om varan är trasig eller bristfällig genom att maila info@northmans.se. Ange anledningen till varför du vill reklamera varan, bild/bilder och ditt ordernummer. Vi står för fraktkostnaden om reklamationen blir godkänd och betalar då tillbaka ordersumman så snart som möjligt och senast 14 dagar.

Se senaste köpen | Insamlat bidrag: 119 515,64 kr

Handla inredning med omtanke NorthmansHandla inredning med omtankeHandla inredning med omtanke Northmans
Vi skänker 5% av varje köp till välgörenhet