Produkten har blivit tillagd i varukorgen
CartDin varukorg är tom!

Se bidrag | Insamlat bidrag: 160 670 kr
  •   Öppet köp 30 dagar
  •   Snabb leverans läs mer 
  •   Fri frakt över 499:- (ej möbler)

Handla inredning med omtanke NorthmansHandla inredning med omtankeHandla inredning med omtanke Northmans
Vi skänker 20 kr till välgörenhet när du handlar hos oss

Retur, byte & reklamation

Vi erbjuder alltid öppet köp på 30 dagar från dagen du har fått varorna levererade. Öppet köp gäller inte presentkort.

Vid byten och returer ska varorna som skickas tillbaka vara oanvända, oskadda och i originalförpackning för att ångerrätten ska gälla. Krävs det att förpackningen bryts för att kunna testa varan bryter du den med minsta möjliga skada.

Ej uthämtat paket hos ombud eller ej mottagen hemleverans räknas inte som retur. Hämtas inte paketet ut hos ombudet debiteras 499 kr för att täcka fraktkostnader, lagerhantering och administration och vid ej mottagen hemleverans debiteras 599 kr. 

Retur

1. Vill du skicka tillbaka en vara mailar du först till info@northmans.se
Ange vilket ordernummer det gäller och vilken eller vilka varor du vill skicka tillbaka så hjälper vi dig med mer returinformation.

Har du valt Klarna faktura som betalsätt så glöm inte att du måste betala eller pausa din faktura hos Klarna. Vi kan inte göra det åt dig men du kan logga in på ditt konto hos Klarna för att betala eller pausa fakturan eller ringa till 08-120 120 10.

2. Beroende på vilket varumärke det gäller så mailar vi antingen en retursedel för de varor du vill skicka tillbaka eller så ordnas returfrakten själv av dig som kund. För mer information om returadress och hur du gör en retur så mailar till info@northmans.se. För att returen ska godkännas måste du emballera varorna väl så att de är säljbara. Du kan använda samma kartong och emballage som fanns med i leveransen kartongen. 

3. När returen har kommit in till oss och blivit godkänd gör vi en återbetalning minus returfraktkostnaden på 125 kr om du fick retursedeln av oss (returfraktkostnad 499 kr för möbler och skrymmande varor, se nedan) senast 20 dagar efter att vi mottagit varan. Vi återbetalar via samma betalsätt som vid köpet och vi förbehåller oss rätten att göra ett prisavdrag och drar summan från returbeloppet om produkten har blivit skadad. Det tar därefter ca 5-7 arbetsdagar innan du har pengarna tillbaka på kontot. Vi löser inte ut paket som skickas REK/postförskott eller som kommer till ombud. 
 

Retur av skrymmande gods

Vid retur av skrymmande gods, exempelvis möbler, krävs upphämtning. Fraktkostnaden är 499:- för upphämtning och hanteringskostnader. Även här måste du kontakta oss genom att maila till info@northmans.se.
 

Byte

1. Vill du byta en vara mailar du först till info@northmans.se
Ange vilket ordernummer det gäller och vilken eller vilka varor du vill byta. 

2. Beroende på vilket varumärke det gäller så mailar vi antingen en retursedel för de varor du vill skicka tillbaka eller så ordnas returfrakten själv av dig som kund. För mer information om returadress och hur du gör en retur maila till info@northmans.se. För att returen ska godkännas måste du emballera varorna väl så att de är säljbara. Du kan använda samma kartong och emballage som fanns med i leveransen kartongen. 

3. Du lägger en ny beställning i webshopen på de varor du vill byta till. Vid byten tar vi inte ut en ny fraktkostnad för den nya ordern. Om du inte når fri fraktgräns i kassan använder du den kod du får i mailet tillsammans med returinformationen.

4. När returen har kommit in till oss och blivit godkänd gör vi en återbetalning minus returfraktkostnaden på 125 kr om du fick retursedeln av oss (returfraktkostnad 499 kr för möbler och skrymmande varor, se nedan) senast 14 dagar efter att vi mottagit varan. Vi återbetalar via samma betalsätt som vid köpet och vi förbehåller oss rätten att göra ett prisavdrag och drar summan från returbeloppet om produkten har blivit skadad. Vi löser inte ut paket som skickas REK/postförskott. 

Ångerrätten gäller endast privatpersoner och omfattas av lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59).

På Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se finns en ångerblankett (klicka här) som du kan använda om du vill (inte ett måste).
 

Reklamation

Kontrollera alltid varan när du har fått den och kontakta oss så fort som möjligt om varan är trasig eller bristfällig genom att maila info@northmans.se och bifoga bild/bilder på varan, ange ordernummer och anledningen till varför du vill reklamera varan. Vi står för fraktkostnaden om reklamationen blir godkänd och betalar då tillbaka ordersumman så snart som möjligt och senast 30 dagar.

Se senaste köpen | Insamlat bidrag: 160 670,03 kr

Handla inredning med omtanke NorthmansHandla inredning med omtankeHandla inredning med omtanke Northmans
Vi skänker 20 kr till välgörenhet när du handlar hos oss