Produkten har blivit tillagd i varukorgen
CartDin varukorg är tom!

Se senaste köpen | Insamlat bidrag: 111 844,85 kr
  •   Öppet köp i 30 dagar
  •   Snabb leverans läs mer 
  •   Fri frakt över 499:- (ej möbler)

Handla inredning med omtanke NorthmansHandla inredning med omtankeHandla inredning med omtanke Northmans
5% av varje köp skänker vi till välgörande ändamål

Retur & reklamation

Retur

Vi erbjuder alltid öppet köp på 30 dagar från dagen du har fått varorna levererade. Öppet köp gäller inte presentkort.

Om du vill returnera en vara måste du kontakta oss för information genom att skicka ett mail till info@northmans.se

Ange ordernumret och artikeln som du vill skicka tillbaka. När kundtjänst har godkänt returen skickar vi en returfraktsedel till dig via mail.

Varorna som skickas tillbaka ska vara oanvända, oskadda och i originalförpackning för att ångerrätten ska gälla. Krävs det att förpackningen bryts för att kunna testa varan bryter du den med minsta möjliga skada.

Du står för fraktkostnaden och hantering på 89 kr för retur (gäller ej möbler, se nedan för mer info). Vi löser inte ut paket som skickas REK/postförskott. 

Retur av skrymmande gods

Vid retur av skrymmande gods, exempelvis möbler, krävs upphämtning. Fraktkostnaden är 499:- för upphämtning och hanteringskostnader. Även här måste du kontakta oss genom att maila till info@northmans.se.

Om du utnyttjar ångerrätten betalar vi tillbaka ordersumman minus fraktkostnaderna så snart som möjligt och senast 14 dagar efter att vi mottagit varan. Vi betalar via samma betalsätt som vid köpet och vi förbehåller oss rätten att göra ett prisavdrag och drar summan från returbeloppet om produkten har blivit skadad.

Ångerrätten gäller endast privatpersoner och omfattas av lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59).

På Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se finns en ångerblankett (klicka här) som du kan använda om du vill (inte ett måste).
 

Reklamation

Kontrollera alltid varan när du har fått den och kontakta oss så fort som möjligt om varan är trasig eller bristfällig genom att maila info@northmans.se. Ange anledningen till varför du vill reklamera varan, bild/bilder och ditt ordernummer. Vi står för fraktkostnaden om reklamationen blir godkänd och betalar då tillbaka ordersumman så snart som möjligt och senast 14 dagar.

Se senaste köpen | Insamlat bidrag: 111 844,85 kr

Handla inredning med omtanke NorthmansHandla inredning med omtankeHandla inredning med omtanke Northmans
5% av varje köp skänker vi till välgörande ändamål